]]>

Strona głównaRejestracja zbiorów danych osobowych
Jeśli chcesz złożyć skargę Elektroniczna skrzynka podawcza Rejestracja krok po kroku Porady i wskazówki
Serwisy GIODO
Internetowy serwis edukacyjny GIODO
Rejestracja zbiorów i ogólnokrajowy rejestr w Internecie
Rejestracja zbiorów danych osobowych

REJESTRACJA KROK PO KROKU

Podmiot udostępniający: Zespół Rzecznika Prasowego Biura GIODO
Wytworzył informację: Małgorzata Kałużyńska-Jasak2009-04-14
Wprowadził informację: Rafał Kreusch2009-04-14 15:29:18
Ostatnio modyfikował: Rafał Kreusch 2013-11-28 12:56:59

 

Zasady dotyczące rejestracji zbiorów danych osobowych, w tym obowiązek rejestracji zbiorów danych osobowych, obligatoryjna treść zgłoszenia oraz przypadki, w których administrator danych zwolniony jest z obowiązku rejestracji, określone zostały w rozdziale 6 ustawy o ochronie danych osobowych - Rejestracja zbiorów danych osobowych.




 

OGÓLNOKRAJOWY REJESTR

Jednymi z ustawowych (art. 12 ust. 3) zadań Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) są prowadzenie ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych oraz udzielanie informacji o zarejestrowanych zbiorach.

Realizując to zadanie, GIODO przyjmuje m.in. zgłoszenia zbiorów danych osobowych do rejestracji, rozpatruje nadesłane wnioski pod względem spełnienia wymogów ustawowych, a w przypadku, gdy wymogi te są spełnione, wpisuje zbiór do prowadzonego „Ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych”. Zbiór może zostać wpisany do rejestru jeżeli postępowanie rejestracyjne wykaże, że nie zachodzi żadna z przesłanek odmawiających rejestracji, zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych.

Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych, prowadzony przez GIODO rejestr zbiorów jest rejestrem jawnym. Osoby zainteresowane mogą przeglądać go w Biurze GIODO albo za pośrednictwem elektronicznej platformy e-GIODO, która umożliwia przeszukiwanie według wielu kryteriów, takich jak np. nazwa zbioru, nazwa administratora danych, siedziba administratora, REGON.

Jednymi z ustawowych (art. 12 ust. 3) zadań Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) są prowadzenie ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych oraz udzielanie informacji o zarejestrowanych zbiorach.

Realizując to zadanie, GIODO przyjmuje m.in. zgłoszenia zbiorów danych osobowych do rejestracji, rozpatruje nadesłane wnioski pod względem spełnienia wymogów ustawowych, a w przypadku, gdy wymogi te są spełnione, wpisuje zbiór do prowadzonego „Ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych”. Zbiór może zostać wpisany do rejestru jeżeli postępowanie rejestracyjne wykaże, że nie zachodzi żadna z przesłanek odmawiających rejestracji, zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych.

Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych, prowadzony przez GIODO rejestr zbiorów jest rejestrem jawnym. Osoby zainteresowane mogą przeglądać go w Biurze GIODO albo za pośrednictwem elektronicznej platformy e-GIODO, która umożliwia przeszukiwanie według wielu kryteriów, takich jak np. nazwa zbioru, nazwa administratora danych, siedziba administratora, REGON.

Platforma e-giodo

Często zadawane pytania techniczne

Informacje ogólne

Korzyści z elektronicznej rejestracji

Zmiany w funkcjonalności e-GIODO

Wymagania sprzętowo-programowe

Przejdź do platformy e-GIODO

Pomocne przy rejestracji

Odpowiedzi na pytania

Przepisy prawa

Wskazówki dotyczące wypełniania formularza zgłoszenia zbioru danych do rejestracji

Decyzje dotyczące rejestracji zbiorów

Opłata skarbowa