Odliczamy do RODO

Lista Robinsonów – ochrona przed niechcianym marketingiem, 2.04.2015 r.

Metadane
Podmiot udostępniający: Zespół Rzecznika Prasowego Biura GIODO
Wytworzył informację: Małgorzata Kałużyńska-Jasak
Wprowadził‚ informację: Rafał Kreusch 2015-04-03 12:04:49
Ostatnio modyfikował: Rafał Kreusch 2015-04-03 12:08:28

Po wielu miesiącach przygotowań powstała „Lista Robinsonów”. Osoba, która się na nią wpisze, będzie otrzymywać mniej niechcianych ofert reklamowych.

Z inicjatywą utworzenia i dopracowania tzw. Listy Robinsonów wyszło – we współpracy z posłem Tadeuszem Aziewiczem, UOKiK i GIODO, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, które skupia między innymi firmy zajmujące się telemarketingiem i wysyłką informacji handlowych. Zapisani na Listę w formie, która funkcjonowała dotychczas, mogli skorzystać z zastrzeżenia jedynie adresu zamieszkania. Wówczas firmy zrzeszone w SMB nie mogły go wykorzystywać na potrzeby przesyłania ofert marketingowych. Obecnie zakazem można objąć również wszystkie inne kanały komunikacyjne, a więc oprócz adresu zamieszkania, także adres e-mail czy numer telefonu stacjonarnego i komórkowego.

To bardzo cenna inicjatywa, pomocna w walce z niechcianym marketingiem, w tym spamem – powiedział minister Andrzej Lewiński, zastępca Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) w rozmowie z redaktorem Mikołajem Jankowskim z POSAT NEWS 2. – Tym bardziej że 20 proc. wpływających do GIODO skarg dotyczy właśnie spamu – tłumaczył minister Lewiński. Jednocześnie wskazał, że Urząd w przypadku przesyłania niechcianych informacji handlowych droga elektroniczną ma ograniczone możliwości reakcji i pomocy.

Co ciekawe, w pierwszych dniach po rozszerzeniu zakresu działania Listy Robinsonów, najwięcej osób skorzystało z możliwości zastrzeżenia właśnie swojego adresu e-mail – mówił goszczący w programie Maciej Wielkopolan, prezes Zarządu SMB. Pytany, czy ta inicjatywa nie jest działaniem przeciw firmom zrzeszonym w SMB powiedział: – Naszym członkom zależy, by informacje handlowe docierały jedynie do osób zainteresowanych, a nie do tych, których te oferty irytują, bo to przynosi odwrotny od zamierzonego skutek, podważając zaufanie do firmy.

Rozmowę można obejrzeć na stronie ipla.tv: http://www.ipla.tv/Rozmowy-w-polsat-news-2-lista-robinsonow/vod-6233107

Serwisy GIODO:

Ostatnie aktualności